تاکید مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری بر ارایه خدمات اداری دستگاهها بصورت الکترونیکی از پنجره واحد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری گفت: خدمات اداری دستگاه ها به صورت الکترونیکی از پنجره واحد ارائه شوند تا مردم به در بسته نخورند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، مقابلی مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد امور حقوقی در جلسه آموزش پایلوت سامانه جدید 111 (سامد نوین) که با حضور نمایندگانی از مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و رابطین کلیه دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و دفاتر ستادی استانداری در محل سالن آمفی تاًتر استانداری برگزار شد ،گفت: تمامی دستگاه ها مکلف به ارائه خدمات از طریق پنجره واحد الکترونیکی هستند. 
وی افزود : اگر بخواهیم دیوارهای سخت و بتنی بین مراجعین و نظام اداری برچیده شود و مردم به درب بسته نخورند و در پیچ و خم  اداری گرفتار نشوند، فرایندهای اداری با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات اداری می بایست اصلاح و ارتقاء یابند. 
    وی افزود : بروکراسی کارآمد یکی از مولفه های حکمرانی خوب و بحث قدرت فناوری، یکی از ابعاد  مهم قدرت یک کشور در سطح ملی و بین الملل است و در این راستا خدمت آسان و سریع به مردم طبق مفاد قانون اساسی، هدف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که بارها از جانب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم مورد تأکید  بوده است.
     مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی خاطر نشان کرد: موضوع ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمند سازی اداری طبق سیاست های کلی نظام اداری کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مفاد مرتبط قانون برنامه ششم توسعه، مدیریت خدمات کشوری، نقشه جامع اصلاح نظام اداری که توسط رئیس جمهور محترم به کلیه دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، جهت اجراء ابلاغ شده است و استانداری به عنوان ناظر عالی حاکمیتی عملکرد دستگاه ها را در این راستا مورد رصد قرارمی دهد. 
      وی با اشاره به لزوم ایجاد میز خدمت الکترونیکی در دستگاه ها گفت : متأسفانه برخی مدیران ادراک صحیحی از کارکرد میز خدمت الکترونیکی نداشته و بعضاً مشاهده می گردد برخی دستگاه ها با ایجاد شکل ظاهری میز خدمت، به ارائه خدمات اندک اداری اکتفا کرده اند. وی همچنین بر برون سپاری خدمات قابل واگذاری دستگاه ها به دفاتر پیشخوان وICT  با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات اداری تأکید نمود.
    مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی از ارتقاء سامانه الکترونیکی ارتباط بین مردم و دولت (سامد نوین) در استان خبر داد و گفت: در جریان سال 97 در سامانه سامد استانداری نزدیک به 47000 تماس ثبت شده که 24320 ارتباط مکتوب شده و به دستگاه های مربوطه ارجاع شده است که  امیدواریم با استفاده از ظرفیت سامد نوین با تغییر رویکرد آن به فرایند محوری شاهد ارائه خدمات بهتر و با کیفیت برای عموم مردم و شهروندان باشیم .