معرفی مدیر کل:


عارف خدرلو
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها


تحصیلات:

- دیپلم ریاضی فیزیک (1377) سلماس
- لیسانس مهندسی عمران (1382) دانشگاه ارومیه

- کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه (1388) دانشگاه ارومیه
- دکترای تخصصی مهندسی عمران گرایش زلزله (در مرحله رساله) دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب


سوابق:

- کارشناس فنی بخشداری کوهسار شهرستان سلماس (1386)
- مدرس دانشگاه آزاد شهرستان سلماس
- کارشناس فنی فرمانداری شهرستان سلماس و مسئول دفتر فنی
- دبیر مدیریت بحران شهرستان سلماس
- عامل ذیحساب فرمانداری شهرستان سلماس
- بخشداری کوهسار شهرستان سلماس (1393/11/29 الی 1397/05/21)
- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی (1397/05/21 الی ...)


قوانین و مقررات دهیاریها
دستورالعمل و بخشنامه های مرتبط
شیوه نامه ها


 

معرفی همکاران دفتر امور روستایی و شوراها
نام و نام خانوادگیسمتشماره تماس
میکائیل مقصدمعاون امور دهیاریها و شوراها31972378
رحمان بوداغیمعاون نظارت بر امور زیربنایی31972380
سیامک ذیفرکارشناس امور اقتصادی دهیاریها و شوراها31972383
بهروز جعفرپورکارشناس امور دهیاریها31972378
مجید حسن زادهکارشناس ارزیابی عملکرد و امور مشمولین وظیفه31972382
امیر بیتیکارشناس بودجه و آمار31972381
سالار جعفریکارشناس عمران و توسعه روستایی31972375
علیرضا الهیاریکارشناس عمران و توسعه روستایی31972377
سکینه نوریکارشناس امور دهیاریها31972384
سمانه خدادادیکارشناس امور دهیاریها31972387
ولی مشایخیکارشناس امور دهیاریها31972385

♦ شرح وظایف دفتر امور روستایی و شوراها


- نظارت بر تخصیص، جذب و توزیع اعتبارات مربوط به امور روستایی و دهیاری‌ها از طریق منابع مختلف اعتباری.
- نظارت بر حسن اجرای تفاهم نامه های مشترک سازمان ها و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور روستاها ابلاغ شده از سوی وزارت کشور.
- برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد دستگاههای متولی امور روستایی به منظور تحقق و ارتقاء توسعه پایدار روستایی.
- نظارت بر فرآیند نیاز سنجی دوره های آموزشی و همچنین اجرای آنها برای دهیاران، کارکنان دهیاری ها و اعضای شورای اسلامی روستا.
- نظارت بر فرآیند تهیه بودجه سالیانه و حسابرسی دهیاری‌های استان براساس دستورالعمل سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور.
- نظارت و ارزیابی عملکرد دهیاری‌های استان در امور مختلف خدماتی، عمرانی، مالی و سایر موارد.
- ابلاغ قوانین و دستورالعمل های مرتبط به امور دهیاری ها به فرمانداریها و دستگاه‌های ذیربط در استان.
- آسیب شناسی وضع روستا ها از نظر امکانات زیر بنایی و تسهیلات رفاهی و تعیین نیاز های مالی  و خدماتی روستاها جهت ارایه به سازمان برنامه و بودجه استان.
- همکاری با دفتر فنی استانداری و سایر دستگاههای اجرایی در زمینه تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت‌های طرح‌های عمرانی در روستاها.
- هماهنگی و پیگیری به منظور تهیه و بازنگری طرح‌های هادی و سایر طرح‌های روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و سایر مراجع ذیربط.
- برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور بررسی شرایط اعطای مجوز تأسیس دهیاری‌ها در روستاها و اعلام اسامی روستاهای واجد شرایط به سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور برای دریافت مجوز تأسیس دهیاری‌ها و پیگیری برای راه اندازی آن.
- هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیسیون رتبه بندی دهیاری‌های استان و پیگیری و اجرای مصوبات آن.
- نظارت و ساماندهی امور اداری و استخدامی دهیاری‌های استان.
- راهبری امور مربوط به کمیسیون موضوع ماده 99 قانون شهرداری و ساماندهی آن درسطح شهرستان و برنامه‌ریزی جهت توزیع درآمدهای حاصله به منظور بهسازی روستاها.
- راهبری و پشتیبانی امور مربوط به شوراهای اسلامی روستا و بخش.
- بازرسی از برنامه های عمرانی و گزارش‌گیری مستمراز نحوه اجرای مصوبات، قوانین و مقررات و پیشرفت برنامه های عمرانی و روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و تلاش برای رفع موانع پیشرفت برنامه ها.
- بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای اسلامی روستا در امور برنامه‌های عمرانی از نظر مالی و اعتباری.
- همکاری با دستگاههای ذیربط در تدوین طرح‌های توسعه اقتصادی روستایی جهت ارایه پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه استان.
- انجام هماهنگی و پیگیری لازم از دستگاههای ذیربط، بانکها و موسسات مالی در خصوص پرداخت کمکهای فنی و اعتباری، تسهیلات قرض الحسنه و وام های خرد جهت توسعه اشتغال روستایی و تهیه گزارش عملکرد در این زمینه.
- همکاری با واحدهای ذیربط در وزارت کشور و سایر دستگاههای اجرایی و واحدهای تخصصی استانداری به منظور بررسی و شناسایی راهکارهای اجرایی و عملیاتی جلب مشارکت روستاییان و بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در طرحهای توسعه روستایی و ارتقاء خدمات عمومی.
- همکاری در توسعه خدمات و بهداشت عمومی در سطح روستاها با همیاری دهیاران و واحدهای استانی دستگاههای اجرایی و تهیه گزارش از روند توسعه پوشش بیمه ای در روستاهای استان.
- همکاری با اداره کل مدیریت بحران استان به منظور تعیین اولویت روستاها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از حوادث غیرمترقبه برای تخصیص اعتبارات لازم.
-  ارایه خط مشی‌های لازم به منظور تأمین و تجهیز دهیاری‌ها و انجام هماهنگی لازم در این زمینه با واحدهای استانی دستگاههای اجرایی و پیگیری تأمین ماشین آلات عمرانی و خدمات روستاها از سوی واحدهای ذیربط.
- همکاری با واحدهای مسئول در بررسی تعرفه‌های عوارض محلی و بهای خدمات پیشنهادی دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا و پیگیری انجام مراحل قانونی جهت تأیید و ابلاغ آنها برای اجرا.
- بستر سازی مناسب جهت جانشین پروری و حمایت از نیروهای توانمند با رویکرد انتقال تجارب، برگزاری دوره های آموزشی، مشارکت دادن در انجام امور، تفویض اختیار و ساز و کارهای مناسب مدیریتی.
- شرکت در گردهمایی‌ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
- ارایه خط مشی و سازماندهی فعالیتهای دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی.