استاندار آذربایجان‌غربی:

پروژه‌های راه‌سازی آذربایجان‌غربی نیازمند اعتبارات ویژه است

پروژه‌های راه‌سازی آذربایجان‌غربی نیازمند اعتبارات ویژه است
استاندار آذربایجان‌غربی اعتبارات قطره‌چکانی برای اجرا و تکمیل طرح‌های ملی و فراملی را کافی ندانسته و گفت: این پروژه‌ها نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، رضا رحمانی امروز در نشست مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: راه‌آهن این استان اداره مستقلی ندارد و این موضوع در برخی موارد مشکل‌آفرین بوده و لازم است تا کار مسافران در این بخش با به‌کارگیری تدابیری تسهیل و روان‌سازی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمان احداث، هفت همت برای راه‌آهن ارومیه هزینه شده اما در هفته فقط سه قطار از این استان به تهران و یک قطار هم به مشهد تردد می‌کند که این مساله نیازمند تغییر نگرش و اصلاح ساختار است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید استفاده بیشتری از راه‌آهن احداث شده صورت پذیرد، افزود: در بخش مسافری باید واگن‌ها اصلاح شده و در بخش باری توجه جدی‌تری کرد.

رحمانی همچنین مسیرهای ارومیه به تبریز و قره‌تپه سلماس و مرند را نیازمند توجه بیشتری دانسته و اضافه کرد: مسیرهای ایواوغلی و چشمه ثریا برای کشور مهم بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سریع و به هر نحو ممکن عملیات اجرایی آن انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حجم ترانزیت خارجی از این استان بالاست، افزود: آذربایجان‌غربی مسیر ترانزیت انواع کالاها با کشورهای اروپایی است و این موضوع بر حساسیت راه‌های منطقه و لزوم توسعه و پیگیری آن می‌افزاید.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در مرز بازرگان تعداد زیادی کامیون انبار شده و لازم است تا این کامیون‌ها تعیین تکلیف شود چرا که کشور ما نیازمند آنهاست.

رحمانی همچنین افزود: راه خوی به رازی، پیرانشهر و تمرچین، میاندوآب تا بوکان، شاهین‌دژ و تکاب، راه‌های سردشت و ایواوغلی تا گیت منطقه آزاد و بازرگان، نیازمند اعتبارات برای اتمام و توسعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 51 کیلومتر کارگاه راه‌سازی در استان دایر است، یادآور شد: اعتبارات قطره‌چکانی برای اجرا و تکمیل طرح‌های ملی و فراملی که متعلق به همه کشور است، کافی نیست.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با بیان اینکه در دو هفته اخیر استان در بخش حمل‌ونقل کمترین مشکل را داشته، افزود: به‌رغم هم‌مرز بودن این استان با برخی کشورها و همچنین دارا بودن شرایط خاص، کمترین موارد در بخش راه در ایام جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی گزارش شده است.